Tävlingsplats - Skellefteå Ridklubb

var ju på Skellefteå ridklubb med amanda i Mars så nu kommer en utvärdering!

Uppstallningen hade jag inte så stor koll på. Men det fanns stora gäststall med 4 stora boxar i varje som var jättefräscha och nya. det fanns 7 stycken tror jag och ett hade 2 spolspiltor! Superbra! Man kunde också stå i transporten såklart vilket vi gjorde och det funkade också bra.

Framridningen var i en volt i ridhuset där man hoppade fram. lite litet kan jag tycka men det var bra underlag.

Framhoppningen var i ett av ridhusen. Det var ju lite litet eftersom en volt användes till framridning. Det blev också lite kaos där, många som inte hade koll, som sänkte och höjde hela tiden!


Tävlingsbanan var i ett ganska stort ridhus. Det var bra underlag och bra hinder. Dom var dock inte så tittiga vad jag kommer ihåg. Det var lite konstiga banor, det var mycket konstiga svängar som tex. ett hinder som kom i en diagonal så kunde man inte rida upp som på spåret för att det stod ett hinder ivägen. så vägen där var dålig!

Läktare
otroligt bra! Stor lång läktare på en långsida och uppe i cafeterian såg man också bra.

Funktionärerna
var trevliga och snälla som vanligt.

Cafeterian
var stor och ny (såg ut så iallafall) och de sålde bra saker! Det var gott.


Parkeringen var ganska långt bort tror jag! Man fick aldrig info om var den fanns.

Priserna
vet jag inte vad det var. rosetterna i LD (clearround) var iallafall superstora och snygga!


Övrigt/sammanfattning: Jättefin anläggning som var väldigt fräsch och snygg! det fanns dock bara 1 litenliten shop där och det var inte så bra :(

Betyg: 4 av 5


Postat av: celise

hindrena va ju knallfärgade och många hade lådor...! sen så va de ju en tävling i västerbotten där de är mycke värre banor än här uppe än lilla norrbotten ju!! ;))

2012-05-22 @ 16:28:42
URL: http://syskonryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0